VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Page 5 of 16 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Guest on Wed 9 Mar - 20:21

Salam maghrib. Update psl motor den. Moto selamat sampai kat Rumah kul 3,30 ayas bantuan Blakepare. Klu xde die kompom den pengsan sensor lay mok tu. Berat giler anak gajah ni. Kita nasib den baik hari ni. Sampai kat Rumah lampu neutral tetiba nyala. Den godek kat ignition suis tapi takde kesan. Den ketuk kat area starter relay baru Ada response. Sah Ada wire yg longar. Bukak fairing nampak starter relay dlm kedudukan senget. Conector nampak McM x duduk dlm position. Den betulkan mana yg patut. Taraaa....skali start jer. Mslh selesai. Lega sesgt. Tenkiu pada semua yg membantu especially matzzr Dan Blakepare.

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by awestol on Wed 9 Mar - 21:09

ZAM@GHIMEH wrote:Salam maghrib. Update psl motor den. Moto selamat sampai kat Rumah kul 3,30 ayas bantuan Blakepare. Klu xde die kompom den pengsan sensor lay mok tu. Berat giler anak gajah ni. Kita nasib den baik hari ni. Sampai kat Rumah lampu neutral tetiba nyala. Den godek kat ignition suis tapi takde kesan. Den ketuk kat area starter relay baru Ada response. Sah Ada wire yg longar. Bukak fairing nampak starter relay dlm kedudukan senget. Conector nampak McM x duduk dlm position. Den betulkan mana yg patut. Taraaa....skali start jer. Mslh selesai. Lega sesgt. Tenkiu pada semua yg membantu especially matzzr Dan Blakepare.


assalam semua.....
selamat duit hang rm500.......
kalu suruh mok buat sah kena tambah lagi....
salam

awestol

Posts : 416
Join date : 21/01/2010
Age : 41
Location : penang-kelate soon

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by mat zzr on Wed 9 Mar - 21:57

ZAM@GHIMEH wrote:Salam maghrib. Update psl motor den. Moto selamat sampai kat Rumah kul 3,30 ayas bantuan Blakepare. Klu xde die kompom den pengsan sensor lay mok tu. Berat giler anak gajah ni. Kita nasib den baik hari ni. Sampai kat Rumah lampu neutral tetiba nyala. Den godek kat ignition suis tapi takde kesan. Den ketuk kat area starter relay baru Ada response. Sah Ada wire yg longar. Bukak fairing nampak starter relay dlm kedudukan senget. Conector nampak McM x duduk dlm position. Den betulkan mana yg patut. Taraaa....skali start jer. Mslh selesai. Lega sesgt. Tenkiu pada semua yg membantu especially matzzr Dan Blakepare.

selamat datang ke alam DIY...selamat duit ko...duit yg dah terselamat tu eloklah dilaburkan dgn membeli tools secukupnya...spannar set dari saiz 8 hingga 30 dah memadai sebagai permulaan....

aku pun baru habis pasang triple clamp...rupa rupanya ada teknik nak masukkan triple clamp ....kalau tak...mmg tak dapat masuk 3 lubang serentak...2 utk fork dan 1 utk nut ditengah handle...

esok aje aku pasang fairing...letih oooo...nasib baik malam ni bukan malam jumaat...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by faizal_bulat on Wed 9 Mar - 22:27

kalu mlm ni mlm jumaat kenap mat?

faizal_bulat

Posts : 3912
Join date : 20/11/2010
Location : Senawang/Nilai/Putrajaya/Selayang

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by faizal_bulat on Wed 9 Mar - 22:55

[You must be registered and logged in to see this link.]

koleksi untuk ditambah...

faizal_bulat

Posts : 3912
Join date : 20/11/2010
Location : Senawang/Nilai/Putrajaya/Selayang

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by faizal_bulat on Wed 9 Mar - 23:05

Muhasabah untuk malam ini..

Aku Tak Sembahyang....Tetapi Aku Berjaya... ( Muhasabah )

Kita tahu bahawa ilmu itu cahaya, dan tidak akan memasuki hati-hati yang gelap, tetapi kita lihat, kawan kita yang berjudi, yang minum arak, boleh berjaya pula, sedangkan kita terkial-kial walaupun sudah berusaha. Kita tahu bahawa, siapa yang berbuat baik, taat kepada ALLAH akan dipermudahkan jalan kehidupannya, tetapi kita lihat, kawan kita ini tidak solat, tetapi bisnesnya menjadi, kita pula hidup dengan penuh cabaran dan duga. Kita juga tahu bahawa, ISLAM ini agama yang benar, tetapi kita sering melihat orang-orang yang bukan ISLAM itu lebih berjaya, dan ummat ISLAM tertindas dalam kehidupan sempit lagi derita.

Orang bertanya kepada saya. Kenapa begitu? Sekarang ini, yang manakah benar? Adakah kita faham selama ini tidak benar?

Maka saya hendak bertanya kepada anda.

Adakah anda tahu apa itu istidraj?

Istidraj ini adalah satu kalimah, yang sering menunjuk kepada keadaan seseorang itu yang terus dilimpahkan rezeki dan kejayaan yang melimpah ruah dalam kehidupannya, walaupun dia bukan hamba ALLAH yang taat, malah seorang pembuat maksiat yang tegar. Kenapa mereka ini dinamakan manusia yang mendapat istidraj? Apakakah maksud istidraj?
Istidraj adalah, apabila ALLAH memberikan kejayaan, harta kekayaan, rezeki yang melimpah ruah untuk manusia itu menjadi lebih jauh dariNya.

Biasanya, manusia yang mendapat istidraj ini adalah mereka yang tidak berusaha menjalankan ISLAM dalam kehidupan, juga tidak berusaha mengenali ALLAH SWT.

Contoh manusia yang mendapat istidraj ini banyak. Kita lihat contoh yang mudah. Qarun. Apakah anda kenal kepada Qarun? Dia ini adalah seorang manusiayang teramat kaya. Diriwayatkan bahawa, kotak yang mengisi kunci kepada gedung-gedung perbendaharaannya tidak mampu diangkat oleh orang-orang yang kuat. Hal ini hendak menyatakan betapa kayanya dia.

Kisah Qarun terdapat di dalam Al-Quran. Hartanya melimpah ruah. Segala perniagaannya menjadi. Segala pelaburannya mengembang. Hartanya makin hari makin bertambah, sedang yang bertambah semalam tidak pula luak digunakan.
Tetapi bila Nabi Musa cuba mengingatkannya berkenaan semua kekayaannya itu datang daripada ALLAH, maka Qarun dengan angkuh menjawab,

“ Tidak, semua ini adalah hasil dari ilmuku”

Lihat. Lihat apa kata Qarun. Tidak, semua ini adalah hasil dari… ILMUKU. Dia nyata semakin jauh dari ALLAH, walaupun kekayaannya menjadi, rezekinya melimpah ruah dan sebagainya. Dia saban waktu memperlekehkan pengikut-pengikut nabi Musa yang terdiri dari orang miskin dan hamba.

Apakah pengakhiran Qarun? Dia akhirnya ditenggelamkan ALLAH ke dalam bumi dengan seluruh hartanya. Kisah ini terdapat di dalam Al-Quran.

Nah… Apakah itu yang kita mahu?

Sebab itulah, saya hendak mengajak saudara-saudari berfikir, apakah yang akan timbul di dalam hati kalian apabila kalian ini jenis yang melazimi dosa-dosa, melakukan maksiat, kemudian kalian berjaya di dalam peperiksaan atau perniagaan. Apakah yang agaknya akan timbul dalam jiwa kalian?

Saya yakin, 99% akan merasa begini, “ Tengok, aku tak solat pun berjaya. Siapa kata solat tu bawa kejayaan?”
Apakah yang akan terjadi kepada anda ketika itu? Anda berjaya, tetapi anda semakin jauh dari ALLAH. Itulah istidraj.

Maka jangan gusar bila tidak berjaya. Cuba lagi. Hubungan keimanan anda dengan ALLAH itulah yang pertama sekali perlu anda perhatikan. Jika anda berjaya membina hubungan keimanan yang baik, insyaALLAH, datanglah badai apa sekalipun, anda akan mampu melaluinya.

Sebenarnya ALLAH suka menguji hamba-hambaNya yang beriman. Terdapat satu kisah yang saya suka baca ketika saya masih kecil.

Terdapat dua orang nelayan. Seorang penyembah berhala, dan seorang lagi muslim yang taat kepada ALLAH. Ketika menebar jala, yang menyembah berhala menyebut nama berhalanya, manakala yang muslim membaca bismillah. Bila jala diangkat, yang menyembah berhala mendapat banyak ikan, manakala yang muslim, hampir sahaja tiada ikan untuknya pada hari itu.

Malaikat yang melihat keadaan itu bertanya kepada ALLAH.

“ Ya ALLAH, apakah yang telah berlaku? HambaMu yang menyekutukanMu, KAU berikan dia rezeki yang banyak, sedangkan hambaMu yang menyebut namaMu, KAU tidak memberikan DIA apa-apa”
ALLAH menjawab,

“ Yang menyekutukanKu, tempatnya memang sudah pasti NERAKA. Maka apalah sangat rezeki yang pasti akan hancur itu jika Kuberikan kepadaNya? Tetapi HambaKu yang beriman itu, AKU hendak mengganjarkanNya syurga, maka AKU suka mengujinya untuk melihat kebenaran imanNya”

Nah, jangan anda kecewa bila diuji, tidak berjaya di dalam peperiksaan walau sudah studi, gagal dalam perniagaan walau kemas menyusun strategi. Itu semua adalah sebahagian dari ujian ALLAH. ALLAH menguji hanya untuk mereka yang dikasihi. Bukankah ALLAH SWT ada berfirman,

“ Apakah kamu mengira KAMI akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…”

Jika gagal terhadap satu-satu perkara, itu perkara itu. Anda masih belum gagal dalam kehidupan. Teruskan usaha, selagi nyawa masih ada. InsyaALLAH ALLAH akan memberikan sesuatu yang bermakna kepada anda. Bersangka baiklah kita kepada PENCIPTA kita.

Maka sebenarnya, bila hidup kita digegarkan dengan masalah, hendaklah kita rasa bersyukur. Tandanya, ALLAH masih lagi dekat dengan kita. Ujian adalah tanda kasih sayang dan perhatianNya kepada kita.
Mustahil anda suka senang sebentar di dunia, di akhirat yang kekal abadi nanti anda merana. Anda mahukan istidraj?

Saya yakin tidak..

Anda tenang sekarang?

Anda wajib untuk tidak berasa tenang jika anda berbuat dosa, dan anda berjaya. Sebab itulah, muhasabah diri itu penting. Untuk kita sentiasa periksa bagaimanakah hubungan kita dengan ALLAH SWT.

Aku berdosa, tetapi aku berjaya…. Berhati-hatilah kita agar jangan sampai lafaz itu, atau lafaz-lafaz yang membawa maksud serupa itu terkeluar dari mulut kita.

Mari kita sama-sama duduk, dan bermuhasabah semula.

faizal_bulat

Posts : 3912
Join date : 20/11/2010
Location : Senawang/Nilai/Putrajaya/Selayang

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by jimf on Wed 9 Mar - 23:40

timokacih ustaz...
nti den larang ajis poi endah parade lai.

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by jefnoka1 on Thu 10 Mar - 7:12

assalamualaikom zzrianz
((nak kono sobut btol2 supayo tak kono tabor kang Razz)

waktu utk beradu merehatkan badan dan minda utk 2 jam...

pehtu kojo... kojo... kojo... Sad

________________________________________________________________________________________
[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
murid Kerajaan 7 petala langit, Lastmen konvoi, Ahli Lembaga Pengarah Jambu Air Holdings, pemilik muto reput

jefnoka1

Posts : 1170
Join date : 19/01/2010
Age : 50
Location : Kota Damansara - DENmark - DresDEN Germany

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by eddy_Gpang on Thu 10 Mar - 8:57

Salam pagi...

eddy_Gpang

Posts : 380
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by mat zzr on Thu 10 Mar - 9:16

jimf wrote:timokacih ustaz...
nti den larang ajis poi endah parade lai.

tak guna larang ajis....dia dah jadi manager kat endah parade tu atas kekerapan menjadi regular kastemer...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by ariff908 on Thu 10 Mar - 9:28

Assalamualaikum...lama betul tak menjenguk...apa khabar smua..

ariff908

Posts : 2041
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by ziex69 on Thu 10 Mar - 9:42

As Salam pagi.....

ngango gak...

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Amm on Thu 10 Mar - 10:09

as salam..

Amm

Posts : 4999
Join date : 19/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Raziskov on Thu 10 Mar - 10:24

ohaiyo..... drunken

sekian

Raziskov

Posts : 4418
Join date : 23/01/2010
Age : 40
Location : Shah Alam - Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Raziskov on Thu 10 Mar - 11:14

Mosan la keje ari ni..ari2 keje tebas rumput jer...Sad
Layan lagu dulu la...

Ni masa dirang budak2 sekolah dulu...i like school girlll...meeowwww...
[You must be registered and logged in to see this link.]

Ni masa dirang dah besar jadi anak dara...aawwuuuuu...wwoorrff...wwooorff...
[You must be registered and logged in to see this link.]

sekian

Raziskov

Posts : 4418
Join date : 23/01/2010
Age : 40
Location : Shah Alam - Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by ali@kudid on Thu 10 Mar - 11:29

faizal_bulat wrote:[You must be registered and logged in to see this link.]

koleksi untuk ditambah...


knp rege da mcm zzr250? scratch

ali@kudid

Posts : 666
Join date : 26/01/2010
Age : 29
Location : klang

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by mat zzr on Thu 10 Mar - 11:35


ada sambung bayar bulanan lah tu...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by syd on Thu 10 Mar - 11:42

maleh laaa 250.. dah ada dua bijik dah ni. Dah puas buat comparison antara moto cempiyon dgn muto travel. Razz

Pasni klu berangan pun hapgred 600 4inline... What a Face

syd

Posts : 1409
Join date : 29/04/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by mat zzr on Thu 10 Mar - 11:52

syd wrote:maleh laaa 250.. dah ada dua bijik dah ni. Dah puas buat comparison antara moto cempiyon dgn muto travel. Razz

Pasni klu berangan pun hapgred 600 4inline... What a Face

tahniah atas pengupgredan 600cc 4inline...motor zzr600 E model ke?

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Amm on Thu 10 Mar - 11:54

mat zzr wrote:
ada sambung bayar bulanan lah tu...

kalo bayo dah putus boleh sambung ke

Amm

Posts : 4999
Join date : 19/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by syd on Thu 10 Mar - 11:56

jimf wrote:sya..dah habis baca berita lum?
jom char keow teow...

jom bang jimf, hari ni! Klu x ujan Cool

syd

Posts : 1409
Join date : 29/04/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by jimf on Thu 10 Mar - 12:02

syd wrote:
jimf wrote:sya..dah habis baca berita lum?
jom char keow teow...

jom bang jimf, hari ni! Klu x ujan Cool

salam tghari...
ok jom... dah 2 hari tak hujan...so besar kemungkinan hari ni pun x hujan..
ada jugak org sudi ajak den..
harapkan pot modes tu, dpt TQ pun kedekut....

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by mat zzr on Thu 10 Mar - 12:03

Amm wrote:
mat zzr wrote:
ada sambung bayar bulanan lah tu...

kalo bayo dah putus boleh sambung ke

boleh saja....jumpa lah tokeh kedai tu...nama dia..Foong Kok Ang...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by jimf on Thu 10 Mar - 12:06

mat zzr wrote:
Amm wrote:
mat zzr wrote:
ada sambung bayar bulanan lah tu...

kalo bayo dah putus boleh sambung ke

boleh saja....jumpa lah tokeh kedai tu...nama dia..Foong Kok Ang...

jahat tul matzzr ni...kalu baca laju2 jadi bunyi "pungkok amm"... Razz

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by ziex69 on Thu 10 Mar - 12:09

jimf wrote:
syd wrote:
jimf wrote:sya..dah habis baca berita lum?
jom char keow teow...

jom bang jimf, hari ni! Klu x ujan Cool

salam tghari...
ok jom... dah 2 hari tak hujan...so besar kemungkinan hari ni pun x hujan..
ada jugak org sudi ajak den..
harapkan pot modes tu, dpt TQ pun kedekut....


FULARTZZZZZZZ ARRRR !!!!!! bounce bounce


Last edited by ziex69 on Thu 10 Mar - 12:09; edited 1 time in total

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: VERSI 71- MARI RIDE RAMAI RAMAI...

Post by Sponsored content Today at 19:37


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 16 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum