BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Page 5 of 16 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by jimf on Tue 23 Feb - 14:07

Lambat lak otai nak jawab...
saya jawab lagi sekali leh?

NI original spec :-
Front Tyre Size 100/80-17

Jadi kalu nak masuk tayar 110/70/17 ...mmg bole laa sgt...

harap dpt membantu.

Notakaki : bangga jadi warga zzrianz yg ilmiah

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 14:11

bt090 saiz apa ekk
110/70/17 ke @ 110/60/17?
nape aku rasa cam kalau masuk tayar 110 ni kena ejas mudguard ekk.. konpom lepas ekk

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by xxx on Tue 23 Feb - 14:29

salam warga zzrians...
wah...
ilmiah nye ari ni aku bace thread ni...
sungguh penuh ngn informasi... Razz

xxx

Posts : 795
Join date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by jimf on Tue 23 Feb - 14:32

saiz bt?

Fitment Tire : DOT/Supersport Front
Size Rim (ideal) : 110/70R17
Compound : BT090
Code : MCRR 2009

110 tu besar dia laa...bukan tinggi... tinggi cuma 70 banding dgn std 80...
so kompom x kena laa mudguard...

Notakaki : takut laa nak tegur dewata ni...ntah betul ke idak aku jawab ni


Last edited by jimf on Tue 23 Feb - 14:35; edited 1 time in total

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 14:33

incik tripel X bila nak bukak sensor lean angle kat moto tu?
kalau bypass je tak bole ke?
Very Happy

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 14:38

tima kasih bang long..
memang 110 tu besar dia, takut besar sgt nak banding ngan mudguard tu.. kalau ikut tinggi tu mmg dah rendah 70 tu banding ngan yg stendet 80.. cuma saiz 110 tu tak muat sebab saiz peter dari utara Razz

p/s: arwah mahaguru pesan suh aku pakai depan saiz 110 kat depan masa berdiskusi ngan dia dulu Sad (teringat kat dia bila bincang pasal teknikal dan tektikal)

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by xxx on Tue 23 Feb - 14:38

adambikers wrote:incik tripel X bila nak bukak sensor lean angle kat moto tu?
kalau bypass je tak bole ke?
Very Happy

wah...
ini udah meracun ni ...
nk bawa masuk sepang ke??
rilek dulu, kne tukar tayar ngn footrest ni...
asyik berapi2 jer kuar, pdahal knee down pun x sampai lagi...

nant aku try tnye ngn member aku yg len mcm dorg wat...

xxx

Posts : 795
Join date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by jimf on Tue 23 Feb - 14:43

Adam....aku pernah tgk ada member pakai tayar depan saiz 120...
tak sagat pun...tapi mmg nmpk gabak laa depan tu mcm tayar traktor... Razz

Notakaki : adam, lepas YM aje aku..nti posting sini diarong ingat kita xde keja...padahal, mmg xde keja pun...

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by xxx on Tue 23 Feb - 14:45

jimf wrote:Adam....aku pernah tgk ada member pakai tayar depan saiz 120...
tak sagat pun...tapi mmg nmpk gabak laa depan tu mcm tayar traktor... Razz

yeke??
mak oi, besarnye...BESAR PUNYER!!!
tapi nant klu laju, angin kan push mudguard tu g bawah...mest kne gak tayar tu..

my pendapat saje..

xxx

Posts : 795
Join date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by awestol on Tue 23 Feb - 14:48

jimf wrote:Lambat lak otai nak jawab...
saya jawab lagi sekali leh?

NI original spec :-
Front Tyre Size 100/80-17

Jadi kalu nak masuk tayar 110/70/17 ...mmg bole laa sgt...

harap dpt membantu.

Notakaki : bangga jadi warga zzrianz yg ilmiah
\

salam adam
ya betul apa yang YB cakap tu....110 memey buleh boh kat rin depan zzr250,kawe pakai doh.sedap.... napok pun besar.tayar hok kawe boh tu cap duro.memey buleh boh tok sagkup gan magap tu.

awestol

Posts : 416
Join date : 21/01/2010
Age : 41
Location : penang-kelate soon

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 14:50

kasi tuka satu2 incik tripel x..
setakat setting fz tu guru diamond leh remapping utk sepang guna komputer jee..

bang long,
120 tu kalau bawak laju tak bersagat ke? takut muat2 jee tapi bila bawak laju abis rongak.. hehhee

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by jimf on Tue 23 Feb - 14:58

adambikers wrote:bang long,
120 tu kalau bawak laju tak bersagat ke? takut muat2 jee tapi bila bawak laju abis rongak.. hehhee

tak sagat...pasal moto tu rider tak bawa laju pun..
bertahun dah pakai ok aje..pasal moto duk umah aje...kuar masuk mudah banyak kali, tapi kuar umah jarang sekali...

harap maklong... Very Happy

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by Apai on Tue 23 Feb - 14:58

Tayar depan 110 lebar secara teorinya mmg tak sagat kiri kanan mudguard...Tinggi 80 pun tak sagat cuma dah rapat ngan bracket dan mudguard...aku ade cuba tengok tapi tak ukur pakai digital calipper....nanti aku cuba ukur pakai calliper dan tengok berapa max size tayar boleh pakai kat depan...Ninja 250R stended pakai 110 tinggi tak ingat pulak!

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by nawza on Tue 23 Feb - 15:04

UnoS wrote:Salam, tok sidang padang temu nawza... nak tanya skit.

1. Ape tu aperture?
2. Ape tu Shutter?

sory abg unos...den x beghapo ghoti sgat laa...tapi abg u'nos bleh rujuk kat link nie...klau ade apo2 soalan bleh tanyo den...

1 - Shutter - [You must be registered and logged in to see this link.]

2 - Apeture - [You must be registered and logged in to see this link.]

sekian harap dpat membantu .... cheers

nawza

Posts : 1670
Join date : 20/01/2010
Age : 32
Location : Pdg Temu - Alor Gajah, Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 15:08

awestol wrote:
jimf wrote:Lambat lak otai nak jawab...
saya jawab lagi sekali leh?

NI original spec :-
Front Tyre Size 100/80-17

Jadi kalu nak masuk tayar 110/70/17 ...mmg bole laa sgt...

harap dpt membantu.

Notakaki : bangga jadi warga zzrianz yg ilmiah
\

salam adam
ya betul apa yang YB cakap tu....110 memey buleh boh kat rin depan zzr250,kawe pakai doh.sedap.... napok pun besar.tayar hok kawe boh tu cap duro.memey buleh boh tok sagkup gan magap tu.

abe awe,
try bowok sapa 200 kmh dop? bersagat dop dgn mudguard?

apai,
ninja 250r tu rim dia saiz sama ke ngan kita? Wink

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by UnoS on Tue 23 Feb - 15:11

tok sidang.. terimo kasih

UnoS

Posts : 545
Join date : 19/01/2010
Age : 39
Location : Sepang

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by xxx on Tue 23 Feb - 15:15

adambikers wrote:kasi tuka satu2 incik tripel x..
setakat setting fz tu guru diamond leh remapping utk sepang guna komputer jee..

yup..
tggu tukar dulu ni..
slow n steady jer..
nk kumpul duit dulu..
hehehehe...
ok2, thanks

xxx

Posts : 795
Join date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by xxx on Tue 23 Feb - 15:17

ok geng..
nk g klas dulu..
Razz

xxx

Posts : 795
Join date : 19/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by awestol on Tue 23 Feb - 15:17

abe awe,
try bowok sapa 200 kmh dop? bersagat dop dgn mudguard?

mu gak ni adam...motor aku dulu tu mano la bulih bowok sapai 200kmh,,,pecoh enjin tu.......doh la berat 10*kg
setakat 140-150 tu takdok la sakut mano2.kalu berket magat mu tu longar misti sakut gan tayar,kena rebet lain la.

awestol

Posts : 416
Join date : 21/01/2010
Age : 41
Location : penang-kelate soon

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by Adik Kecil on Tue 23 Feb - 15:22

pakai mud guard chef bob gerenti tak sangkut

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by eddy 250 on Tue 23 Feb - 15:29

salam tayar sume!!!!

eddy 250

Posts : 394
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by adambikers on Tue 23 Feb - 15:31

salam tok..
gamba avatar tu nnt bagi kat saya.. takde lagi gamba tu dalam simpanan ni..

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by eddy_Gpang on Tue 23 Feb - 15:33

bile tgk iklan ni teringat motor sendiri...
[You must be registered and logged in to see this image.]

eddy_Gpang

Posts : 380
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by Apai on Tue 23 Feb - 15:39

adambikers wrote:
apai,
ninja 250r tu rim dia saiz sama ke ngan kita? Wink

Tak sama!...ninja 250r rim depan lagi lebar dari rim depan ZZR....ukuran tak ameklah Laughing pulak!

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by Adik Kecil on Tue 23 Feb - 16:45

gila statik

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: BORAK V12 - Pemalas tul admin..aku jugak kena buka (22/2/10)

Post by Sponsored content Today at 14:04


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 16 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum