Ada masalah dengan enjin

View previous topic View next topic Go down

Ada masalah dengan enjin

Post by nadzPRU on Mon 25 Jun - 14:29

Assalamualaikum otai ZZR semua, saya newbies...
saya ingin bertanya apakah masalah jika piston saya hanya satu berfungsi...
saya rasa maybe koil problem, sbb cek api xde.. mana saya nak cari koil zz250 ni...
ada otai2 boleh tolong x? tq... Crying or Very sad

nadzPRU

Posts : 5
Join date : 25/06/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Apai on Mon 25 Jun - 14:32

Coil Plug ke yg dicari?.....yg di cek tu plug ke atau koil plug nyer?

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by nadzPRU on Mon 25 Jun - 14:34

Apai wrote:Coil Plug ke yg dicari?.....yg di cek tu plug ke atau koil plug nyer?


yang dicek tu koil nye... cek plug ok.. saya ni newbies.. tu yg xtau apekah mslh nye..huhuh.... saya duduk area sri rampai...ade x kedai2 motor terdekat bro leh suggest...

nadzPRU

Posts : 5
Join date : 25/06/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Apai on Mon 25 Jun - 14:54

Hmm....pasti ke coil plug yg jadi masalahnya....saya tak pernah atau dengar masalah coil plug sebelum ni!...tapi kalau betul...saya ada simpan sepasang Coil Plug Seken...

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by jimf on Mon 25 Jun - 15:46

mungkin leh check wiring dulu...
moto lama, mungkin connector dah hangus ke apa..

camne tau plug ok? test camne?

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by jani on Mon 25 Jun - 17:19

teman cuci plug tau la.... What a Face

jani

Posts : 1682
Join date : 11/06/2011
Age : 44
Location : Temerloh - Bdr S.Permaisuri, Cheras - Gemas

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Amm on Mon 25 Jun - 17:21

jani wrote:teman cuci plug tau la.... What a Face

ko cuci plug yang sah ke tak...

Amm

Posts : 4999
Join date : 19/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by jani on Mon 25 Jun - 22:11

dah boleh start ke...

jani

Posts : 1682
Join date : 11/06/2011
Age : 44
Location : Temerloh - Bdr S.Permaisuri, Cheras - Gemas

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Apai on Tue 26 Jun - 9:55

Amm wrote:
jani wrote:teman cuci plug tau la.... What a Face

ko cuci plug yang sah ke tak...

Sila kembali ke topic asal....Ini ruangan Teknikal...diharap yg ilmiah saja ye...nak borak, merapu atau mengarut sila ke Ruangan Berborak.... Very Happy hehehe
(Mod piat telinga soh sound)...

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by jani on Tue 26 Jun - 13:16

jani & amm
26/6/12

kepada:
apai b/p mod piat tinga.

per: mohon kemaafan

merujuk pada perkara di atas, dapatlah kiranya pihak tuan memaafkan atas ketelanjuraan ini.

sekian t. kasih

*cetakan komputer x memerlukan tanda tangan

s/k: nadzPRU & mod belah dada.

jani

Posts : 1682
Join date : 11/06/2011
Age : 44
Location : Temerloh - Bdr S.Permaisuri, Cheras - Gemas

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by mod piat telinga on Tue 26 Jun - 14:47

Jani - u're forgiven...

nadzPRU - dont think this the right place.. please post at FMEA section in next time..

TQ...Muahhhhh

________________________________________________________________________________________
My Heart will always be with ZZrianz Machoman..

mod piat telinga
Admin

Posts : 41
Join date : 21/02/2010
Location : ZZrianz World

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Amm on Tue 26 Jun - 14:50

mod piat telinga wrote:Jani - u're forgiven...

nadzPRU - dont think this the right place.. please post at FMEA section in next time..

TQ...Muahhhhh

aku tengok gambo mod piat telinga rasa malas nak kembali ke topik asal...Mmmmmm

Amm

Posts : 4999
Join date : 19/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by ziex69 on Tue 26 Jun - 17:22

Amm wrote:
aku tengok gambo mod piat telinga rasa malas nak kembali ke topik asal...Mmmmmm




ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Amm on Tue 26 Jun - 17:32

Pot.....




Amm

Posts : 4999
Join date : 19/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by ziex69 on Tue 26 Jun - 17:45

Amm




ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by mat zzr on Tue 26 Jun - 19:25

kerat jer geng bangko ni...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by furqaan on Tue 26 Jun - 19:26

teman sokong ... errr .. nak kerat tang mana nie ... dua2 dah kontot... amm cakap laaa.

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Apai on Wed 27 Jun - 9:32

Mak neng dah balik tabiat lama la tu...asyik nak kerat JER..... Razz

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by nadzPRU on Wed 27 Jun - 11:00

its ok kawan2... sy xcek lg koil tp rasa2 lah koil yg problem...
nanti sy cek balik koil nye atau connector... nanti sy roger balik bro APAI... kalau btl la koil yg problem....

nadzPRU

Posts : 5
Join date : 25/06/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by ZAM@GHIMEHV on Wed 27 Jun - 19:13

sorry xleh nak adbais pasal koil nih...tapi klu nak tahu cara cemana nak bela ikan koi... boleh kontek ssaya....fyi... saya ada stok ikan koi Jepun punya....

p/s : sorry tuan mode, post ni sekadar utk mencari sesuap nasi.....

ZAM@GHIMEHV

Posts : 2458
Join date : 25/04/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by jani on Wed 27 Jun - 20:41

cukup ke sesuap nasi...belasah dua pinggan pun mcm x de apa2...

p/s: sori tuan mod, post ni sekadar utk memcari kepastian...

jani

Posts : 1682
Join date : 11/06/2011
Age : 44
Location : Temerloh - Bdr S.Permaisuri, Cheras - Gemas

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Apai on Thu 28 Jun - 9:20

ZAM@GHIMEHV wrote:sorry xleh nak adbais pasal koil nih...tapi klu nak tahu cara cemana nak bela ikan koi... boleh kontek ssaya....fyi... saya ada stok ikan koi Jepun punya....

p/s : sorry tuan mode, post ni sekadar utk mencari sesuap nasi.....

Boleh ke makan nasi lauk ikan koi?......

p/s : sorry tuan mode, post ni sekadar utk mencari lauk utk sesuap nasi.....

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by mod piat telinga on Thu 28 Jun - 10:16

ZAM@GHIMEHV wrote:sorry xleh nak adbais pasal koil nih...tapi klu nak tahu cara cemana nak bela ikan koi... boleh kontek ssaya....fyi... saya ada stok ikan koi Jepun punya....

p/s : sorry tuan mode, post ni sekadar utk mencari sesuap nasi.....

Sesuap aje? Want me to "suap" kan you??...

P/s : sorry user, just feel wanna partyyy

________________________________________________________________________________________
My Heart will always be with ZZrianz Machoman..

mod piat telinga
Admin

Posts : 41
Join date : 21/02/2010
Location : ZZrianz World

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by ZAM@GHIMEHV on Thu 28 Jun - 22:38

mod piat telinga wrote:
ZAM@GHIMEHV wrote:sorry xleh nak adbais pasal koil nih...tapi klu nak tahu cara cemana nak bela ikan koi... boleh kontek ssaya....fyi... saya ada stok ikan koi Jepun punya....

p/s : sorry tuan mode, post ni sekadar utk mencari sesuap nasi.....

Sesuap aje? Want me to "suap" kan you??...

P/s : sorry user, just feel wanna partyyy

klu betul la tuan mode seperti dlm gambar, bukan kata suap, kena kemam pun sanggup...

p/s : maaf tuan mode, sekadar utk melampiaskan napsu den semata-mata....

ZAM@GHIMEHV

Posts : 2458
Join date : 25/04/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: Ada masalah dengan enjin

Post by Sponsored content Today at 7:06


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum