Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Page 6 of 16 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by gilababan on Wed 10 Feb - 7:39

Salam pg..... nak poi bokobun.... Alhamdullilah Allah telah kurniakan rezeki yg cukup... mudah2an Dia memberkati apa yg den usahakan selama ini....

gilababan

Posts : 1331
Join date : 19/01/2010
Age : 37
Location : North Pole, Uganda

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by jefnoka1 on Wed 10 Feb - 8:08

salam pagi zzrianz....

den nak sambung menogheh laaa....

lamo dah tak goli2 ateh muto Razz Razz

________________________________________________________________________________________
[You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.][You must be registered and logged in to see this image.]
murid Kerajaan 7 petala langit, Lastmen konvoi, Ahli Lembaga Pengarah Jambu Air Holdings, pemilik muto reput

jefnoka1

Posts : 1170
Join date : 19/01/2010
Age : 50
Location : Kota Damansara - DENmark - DresDEN Germany

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by awestol on Wed 10 Feb - 8:30

salam semua....
selamat pagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............

awestol

Posts : 416
Join date : 21/01/2010
Age : 41
Location : penang-kelate soon

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by furqaan on Wed 10 Feb - 8:45

Awe.... nama mike auto klau pi siam nie ... minggu nie tak tau lagi la ... moto munyik bukan lagi kompang ... ada piling mesin dalam agak nya..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by mat zzr on Wed 10 Feb - 8:52

salam pagi...

ni dia stiker "Ninja"...


[You must be registered and logged in to see this image.]

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by mat zzr on Wed 10 Feb - 8:57

jarak jauh plak...

[You must be registered and logged in to see this image.]

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by ariff908 on Wed 10 Feb - 9:09

assalamualaikum dan salam pagi smua...

sapa tau mana nak buat service fork dan berapa hengget...fork dah kobocoran tahap kritikal dah ni pas balik beris...pas tu semput skit pas rem 120kmh...mcm sblum pegi beris...rasa cam wiring aje sbb kot rem kuat2...klihatan lampu ignition berkelip2...patutnya bila rem kuat, lampu tu makin terang yer tak?saya budak baru blajar..harap beri tunjuk ajar.....

ariff908

Posts : 2041
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by gilababan on Wed 10 Feb - 9:19

Arif anto je kat ann takpun kat meng keong pandan.. Sonang..

gilababan

Posts : 1331
Join date : 19/01/2010
Age : 37
Location : North Pole, Uganda

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by mat zzr on Wed 10 Feb - 9:25

ariff908 wrote:assalamualaikum dan salam pagi smua...

sapa tau mana nak buat service fork dan berapa hengget...fork dah kobocoran tahap kritikal dah ni pas balik beris...pas tu semput skit pas rem 120kmh...mcm sblum pegi beris...rasa cam wiring aje sbb kot rem kuat2...klihatan lampu ignition berkelip2...patutnya bila rem kuat, lampu tu makin terang yer tak?saya budak baru blajar..harap beri tunjuk ajar.....


masalah 1...Servis fork kat NKS sentul RM130 sepasang...suruh pomen guna minyak heavy duty...lagi likat...fork dah bercalar tak boleh guna minyak halus...cuma fork akan rasa keras..tapi tak leaking...

masalah 2... disyaki ada wayar yg terluka dah contact dgn chasis...kena bukak fairing dan tangki utk trouble shouting...

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by fie on Wed 10 Feb - 9:27

salam pagi...

fie

Posts : 1178
Join date : 20/01/2010
Age : 26
Location : hulu langat - kuala lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by bad43 on Wed 10 Feb - 9:50

murning semua..semua dah g kebun ka??

bad43

Posts : 61
Join date : 28/01/2010
Age : 37
Location : KL - Putrajaya-Aloq setaq

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by adambikers on Wed 10 Feb - 9:56

Abg bosa,
Tau tak brapa harga boot diadora Xtreme kat kedai hj azka?

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:01

ariff908 wrote:assalamualaikum dan salam pagi smua...

sapa tau mana nak buat service fork dan berapa hengget...fork dah kobocoran tahap kritikal dah ni pas balik beris...pas tu semput skit pas rem 120kmh...mcm sblum pegi beris...rasa cam wiring aje sbb kot rem kuat2...klihatan lampu ignition berkelip2...patutnya bila rem kuat, lampu tu makin terang yer tak?saya budak baru blajar..harap beri tunjuk ajar.....

Pasai lampu kelip2 tu..kono check jugo connector kat rectifier..mungkin dah hangus...den dah kono dulu dan baru2 ni..harap2 coil dan rectifier x problem..hu..hu...

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:05

Ajis...smpi ati barai motot x ajak den...montang2 le den ni buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot...

Notakaki: Di saat2 mcm ni le..den semakin terkenang pada arwah..Al-fatihah

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:13

Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by eddy_Gpang on Wed 10 Feb - 10:17

farislan wrote:
Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

salam pagi,
ada trek day kat solaris ke??? ingat angin kencang lagik

eddy_Gpang

Posts : 380
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by hi-wayMAN on Wed 10 Feb - 10:21

salam pagi meleper di solaris dgn eleben..... clown

hi-wayMAN

Posts : 1336
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by jimf on Wed 10 Feb - 10:22

farislan wrote:Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

alaaa chelan...kalu hang terror berapa saiz windshield zzr5 ko tu?.. please be precise ye...dgn titik perpuluhan... Razz

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by mat zzr on Wed 10 Feb - 10:23

farislan wrote:Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

ada che lan... banyak skru ada...datang rumah aku petang ni jam 6.30 pm.

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by eddy_Gpang on Wed 10 Feb - 10:27

jimf wrote:
farislan wrote:Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

alaaa chelan...kalu hang terror berapa saiz windshield zzr5 ko tu?.. please be precise ye...dgn titik perpuluhan... Razz

jimf, kalu saiz piston nak meleper kat solaris mmg selalu berubah2. kejap titik perpuluhan lain, tetek berpeluhan tu mmg confirm la... ada org pasang windshield ke masuk solaris?

just my 2 cents

eddy_Gpang

Posts : 380
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:44

jimf wrote:
farislan wrote:Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

alaaa chelan...kalu hang terror berapa saiz windshield zzr5 ko tu?.. please be precise ye...dgn titik perpuluhan... Razz

YB Jimf..kalu meleper kat Solaris mano bleh pakai windsheild..kono naked.. jadi den x tau sizenyo..den cumo pakai tiub gotah ajo..saiz tiub gotah tu bak kato Eddy G fleksibel ikut keadaan..yg pastinyo tiub tu akan mengecut selepas meleper..he..he..

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:45

mat zzr wrote:
farislan wrote:Mat ZZR...skru ado lobih ko?.. baru den perasan 1 skru kat cover sproket depan motot den x ado..entah2 selamo ni pun x ado skru tu...maklum sajo le den ni kan buto pasai bab2 teknikal dan enjin motot..

Gaban..berapo saiz piston yg sesuai utk 11 meleper di Solaris...tak kan itu pun ekau x tau...sendiri punyo enjin musti mau tau le...

ada che lan... banyak skru ada...datang rumah aku petang ni jam 6.30 pm.

Man..kalu ari bekerjo den minto maaf le sure x leh poienyo..kalu camtu lopaih CNY le...

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by jimf on Wed 10 Feb - 10:47

I'm lost....aku kat dunia mana ni? tolonggggg..... Razz

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by eddy_Gpang on Wed 10 Feb - 10:48

farislan wrote:
YB Jimf..kalu meleper kat Solaris mano bleh pakai windsheild..kono naked.. jadi den x tau sizenyo..den cumo pakai tiub gotah ajo..saiz tiub gotah tu bak kato Eddy G fleksibel ikut keadaan..yg pastinyo tiub tu akan mengecut selepas meleper..he..he..

ciklan mmg tahap dewata bab2 elephant ni kekeke lol!

eddy_Gpang

Posts : 380
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Guest on Wed 10 Feb - 10:52

adambikers wrote:Abg bosa,
Tau tak brapa harga boot diadora Xtreme kat kedai hj azka?

diadara xtreme harga masa nak beli dalam bulan december tahun lepas dia bukak dalam rm1200 rasanya...lepas tawar punya tawar dia kasi rm1000....pastu aku minta kurang lagi ...dia kata kalu betul nak dia kasi kurang lagi....alih alih tadak size la pulak....
aku tanya brapa last boleh kasi dia taknak kasitau....tapi harga buka lebih murah dari mecinda.

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Borak V9 - 9th Feb 2010 (Apa-apa aje laaa...jgn apai udah)

Post by Sponsored content Today at 12:00


Sponsored content


Back to top Go down

Page 6 of 16 Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum