macamaner nak adjust tappet sndri

View previous topic View next topic Go down

macamaner nak adjust tappet sndri

Post by suhaizal on Thu 10 Feb - 10:12

slam sahabat2..camner nak adjust tapet sendri tu..pastu valve clearenece Very Happy ..
2.macam maner nak tau bunyi-bunyiay yang berbahayer bile dengar dalam enjen zzr yang wajip antar icu
3 .ape massalah yang memang selalu kene kat zzr ni
4.ape penjagaan penting yang wajip buat kat zzr ni sypayer leh pakai lagi dalam 15 tahun ( klasik )

tq atas bantuan..mai melake..kawan belanje mnium Very Happy

suhaizal

Posts : 60
Join date : 09/02/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by Apai on Thu 10 Feb - 11:39

nie soalan2 yg biase ditanya dan dah dijawap kalau tak silap. Cuba saudara baca FMEA zzr250 sebelum nie...mungkin ada jawapanya......

Apai

Posts : 2787
Join date : 20/01/2010
Age : 46
Location : Batu Pahat & Port Klang & Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by jimf on Thu 10 Feb - 12:17

Apai wrote:nie soalan2 yg biase ditanya dan dah dijawap kalau tak silap. Cuba saudara baca FMEA zzr250 sebelum nie...mungkin ada jawapanya......

dulu mmg banyak reference utk topic2 camni...siap gambar & bideo lai...
tapi lepas banjir besar tahun lepas habis semua kena hanyut..
ntah laa kot ngah ajis sempat selamat kan...

cuba2 laa tgk topic FMEA tu

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by furqaan on Thu 10 Feb - 12:26

jimf wrote:
Apai wrote:nie soalan2 yg biase ditanya dan dah dijawap kalau tak silap. Cuba saudara baca FMEA zzr250 sebelum nie...mungkin ada jawapanya......

dulu mmg banyak reference utk topic2 camni...siap gambar & bideo lai...
tapi lepas banjir besar tahun lepas habis semua kena hanyut..
ntah laa kot ngah ajis sempat selamat kan...

cuba2 laa tgk topic FMEA tu

bahasa orang tetua .. banyak berlapik .. tersirat dan tersurat ...teman geram bebenor masa tue ..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by mat zzr on Thu 10 Feb - 12:29

jgn lah marah mak neng...benda yg lepas tu jgn dikenang lagi...mcm kata pepatah...

pulau pandan jauh ketengah,
jauh lagi Pandan Indah.

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by furqaan on Thu 10 Feb - 12:32

Mak tak marah nak ... cuma terkilan jer .. beruang sama beruang berjuang .. tenuk mati terkepit ..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by mat zzr on Thu 10 Feb - 12:41

furqaan wrote:Mak tak marah nak ... cuma terkilan jer .. beruang sama beruang berjuang .. tenuk mati terkepit ..

adam...mak neng kotok ko!....

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: macamaner nak adjust tappet sndri

Post by Sponsored content Today at 19:32


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum