Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Page 3 of 17 Previous  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Adik Kecil on Tue 25 Jan - 17:27

furqaan wrote:
Adik Kecil wrote:ada sebijik eleben nak jual kat rawang..murah murah jer....dulu champion naik ......sekarang labah labah naik

apa citer rider tue skarang bang oiii ..

rider nak tompang org poie kenduri ...tapi takdo orangnak tumpang kan.....begitulah critanya

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Guest on Tue 25 Jan - 17:34

Adik Kecil wrote:
furqaan wrote:
Adik Kecil wrote:ada sebijik eleben nak jual kat rawang..murah murah jer....dulu champion naik ......sekarang labah labah naik

apa citer rider tue skarang bang oiii ..

rider nak tompang org poie kenduri ...tapi takdo orangnak tumpang kan.....begitulah critanya

rider ni penah tumpangkan den dulu, so sbgi mmbalas jasa baik , den sanggup tumpangkan dia pegi saya... tapi naik keta la..bole ker?

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by nawza on Tue 25 Jan - 17:45

ZAM@GHIMEH wrote:
Adik Kecil wrote:
furqaan wrote:
Adik Kecil wrote:ada sebijik eleben nak jual kat rawang..murah murah jer....dulu champion naik ......sekarang labah labah naik

apa citer rider tue skarang bang oiii ..

rider nak tompang org poie kenduri ...tapi takdo orangnak tumpang kan.....begitulah critanya

rider ni penah tumpangkan den dulu, so sbgi mmbalas jasa baik , den sanggup tumpangkan dia pegi saya... tapi naik keta la..bole ker?

keto ado kosong laie ko....den pun dulu ado tomankan rider yg tompangkan rider tue...bleh joint skali ko... cheers

nawza

Posts : 1670
Join date : 20/01/2010
Age : 32
Location : Pdg Temu - Alor Gajah, Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by eddy 250 on Tue 25 Jan - 17:48

salam ..
kasi ilang ngantuk ..

Kisah Bomoh Di Pahang

--------------------------------------------------------------------------------

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun 1973.
Ia nya diceritakan oleh Umar kepada penulis untuk pedoman semua
pembaca budiman.

Kisah berlaku di sebuah pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar, Jerantut.
Seorang lelaki yang bernama Sokri (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga
nama baik keluarga tersebut). Sokri adalah seorang bomoh di kampung
tersebut. Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana
setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau
akan berjaya.

Satu hari di waktu senja ada seorang budak melalui rumah Sokri budak itu
adalah Umar pencerita kisah ini. Umar terdengar seseorang sedang
bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya
sebelum ini.

Umar cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau
melihat Sokri bercakap mengadap sekeping cermin. Oleh kerana lubang tersebut agak kecil Umar tidak nampak keseluruhan cermin tersebut. Umar cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih besar. Melalui lubang tersebut, Umar dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Sokri tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk
itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah.
Tiba-tiba Umar melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya meremang. Tanpa membuang masa Umar terus melarikan diri.

Sampai saja di rumah Umar terus menemui bapanya dan menceritakan
kepada bapanya. Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Sokri. Bapanya mengatakan bahawa Sokri menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan
menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.

Pada malam tersebut Umar berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya
seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya
tadi membuatkan dia rasa begitu. Selepas makan malam, Umar terus masuk
tidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau
bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak
matanya berasa amat berat sekali.

Umar cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat
dikerongkong sahaja. Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.
Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.

Apabila Umar membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan
mendengar orang menyebut nama Sokri. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya
bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

Pagi besoknya apabila dia tersedar Umar melihat bapanya berjalan
diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya
bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh Umar bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Sokri. Umar terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

Sesampainya di tanah perkuburan Umar melihat orang sedang menggali
kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Umar
berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.
Umar melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang
berat dari lubang tersebut.

Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,
Mereka semua terpegun melihat sekujur bentuk tubuh seperti seekor anak gajah di dalam kubur Tadi, setelah diteliti maka sahlah sebenarnya didalam kubur yang akan disemadikan jenazah Si Sokri tadi terdapatnya……

SEKETUL UBI GAJAH yang sangat besar. Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi Umar di talian bebas tol :
1-800-88-88-88

Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus
Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus
Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus
Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai
perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan. UBI …… UBI… SAPER NAK
BELI UBIIIII..??????....

eddy 250

Posts : 394
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by mat karan on Tue 25 Jan - 17:55

aku tak suka ending cerita seram macam nih.. hehe Very Happy

mat karan

Posts : 123
Join date : 02/12/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by hi-wayMAN on Tue 25 Jan - 17:57

MACAM HARRREMMMMM...(walaupun aku dah penah baca cite ni dulu...hhuhuhu)


Last edited by hi-wayMAN on Tue 25 Jan - 17:57; edited 1 time in total

hi-wayMAN

Posts : 1336
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by kamalia on Tue 25 Jan - 17:57

dah nak terpancot, teros kendur...!!
nyampahla tok mesai..

kamalia

Posts : 4015
Join date : 21/01/2010
Age : 40
Location : KL / Putajaya

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Guest on Tue 25 Jan - 17:57

sek bek aku bawa dari bawah dulu.... klu tak kompom pecah perut baca nukilan tok misai nih... hampes.....

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by jimf on Tue 25 Jan - 18:09

Ajis.... SILING UMAH DAH BASUH LUMMMMMM????
kalu belum leh minta tolong Wares tolong cat kann
tu pun kalu dia dah habis cat umah dia... ni dekat 2 tahun tak habis2 laii..
eden takut ekau lak yg ngecat 5 tahun tk habisssss...... Razz

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Guest on Tue 25 Jan - 18:26

ye la Jis.... kena buat cepat tu .. takut nanti pecah rahsia... masa bujang selalu tembak cicak..kekekeke

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by furqaan on Tue 25 Jan - 18:49

seram siot citer tok micai .. tang bab rega kerepek ubi tue ..tegak bulu roma ..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Raziskov on Tue 25 Jan - 19:09

jimf wrote:Ajis.... SILING UMAH DAH BASUH LUMMMMMM????
kalu belum leh minta tolong Wares tolong cat kann
tu pun kalu dia dah habis cat umah dia... ni dekat 2 tahun tak habis2 laii..
eden takut ekau lak yg ngecat 5 tahun tk habisssss...... Razz

Waress tu dah kawen pun tembak siling..
tu yg mengecat tak abis2 sampai sekarang..hahahhaa..Razz

sekian

Raziskov

Posts : 4418
Join date : 23/01/2010
Age : 40
Location : Shah Alam - Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by syd on Tue 25 Jan - 19:26

furqaan wrote:seram siot citer tok micai .. tang bab rega kerepek ubi tue ..tegak bulu roma ..

Tang rege krepek ubi tulaa klimaks nyerrr.... Meremang bulu ketiak Sya yang halus2 dan mulus ni. What a Face

syd

Posts : 1409
Join date : 29/04/2010
Age : 34
Location : Kuala Lumpur

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by faizal_bulat on Tue 25 Jan - 19:29

menarik crita tok misai.. smpai tercarut la...

faizal_bulat

Posts : 3912
Join date : 20/11/2010
Location : Senawang/Nilai/Putrajaya/Selayang

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by tenukz on Tue 25 Jan - 20:44

ye la...aku pun sampai terpancut sebab klimaks....

tenukz

Posts : 445
Join date : 24/01/2010
Age : 22
Location : Melaka - Bkt Jalil

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by furqaan on Tue 25 Jan - 21:55

lambat siot nko melintas tenukz.. jom arr .. gi .. ngah nak hayun tue ..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by tenukz on Tue 25 Jan - 22:13

dah terpancut nak pegi hayun apa lagi....hayun petai je la....

tenukz

Posts : 445
Join date : 24/01/2010
Age : 22
Location : Melaka - Bkt Jalil

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by jimf on Tue 25 Jan - 22:19

tenukz wrote:dah terpancut nak pegi hayun apa lagi....hayun petai je la....

kalu tgh pancut lagi dihayun mmg berterabur laaaa....dah jadi mcm peluru penaburrr... Razz

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by furqaan on Tue 25 Jan - 22:22

tenukz wrote:dah terpancut nak pegi hayun apa lagi....hayun petai je la....

dasar tenukz ... malaih lah nak kawen kawan

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by adambikers on Tue 25 Jan - 22:28

malu aku dpt kawan cam korang Sad

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by tenukz on Tue 25 Jan - 22:34

jimf wrote:
tenukz wrote:dah terpancut nak pegi hayun apa lagi....hayun petai je la....

kalu tgh pancut lagi dihayun mmg berterabur laaaa....dah jadi mcm peluru penaburrr... Razz

membazir namanya tu...pancut kan kat tempat yang sepatutnya....klu kena mmg busung la jwbnya....

tenukz

Posts : 445
Join date : 24/01/2010
Age : 22
Location : Melaka - Bkt Jalil

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by tenukz on Tue 25 Jan - 22:35

adambikers wrote:malu aku dpt kawan cam korang Sad

tu semua alasan la tu nak cari geng baru.....semenjak pki moto epall ni asyik malu je kwn dgn geng moto scrap....

tenukz

Posts : 445
Join date : 24/01/2010
Age : 22
Location : Melaka - Bkt Jalil

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by adambikers on Tue 25 Jan - 22:37

moto aku mana penah bwk epal laa scratch

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by tenukz on Tue 25 Jan - 22:38

hahahah.....marah nampak....kang kena jual maruah kanng....

tenukz

Posts : 445
Join date : 24/01/2010
Age : 22
Location : Melaka - Bkt Jalil

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by adambikers on Tue 25 Jan - 22:43

telur burung puyuh penah la bwk guna moto.. Razz

adambikers

Posts : 2914
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Versi 65 - Hayun Ngah.... jgn tak hayun...

Post by Sponsored content Today at 16:48


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 17 Previous  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum