Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Page 3 of 16 Previous  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by nawza on Wed 3 Nov - 11:11

ariff908 wrote:
nawza wrote:belilah barangan buatan malaysia.... Twisted Evil ...( ade kena mengena tak...??? Twisted Evil huaa..haaa...! )

bukan ko suka yg tamil elam punya ke? scratch

yer laa...tau laaa...den x do moto...dah pencennn....!! nak balik chenai laa camnie...huaa..haa... Laughing

nawza

Posts : 1670
Join date : 20/01/2010
Age : 32
Location : Pdg Temu - Alor Gajah, Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by gilababan on Wed 3 Nov - 11:14

jimf wrote:
blakepare wrote:Otai sbk kat umah aku dah racun fikiran aku ni.....Jangan pakai motor luar merbahaya katenye.Member die dah 4 org motor kena sita...Pendapat please.......

salam...dah tertinggal jauh. Eden maleh nk sibuk citer psl moto luar ni.. tp psl den sayang kat blakepare ni, den sebut jugak la..
1. polis - maybe xleh kacau, psl bidangkuasa dio cuma kalu ekau xdo lesen
2. JPJ - mmg leh kacau, psl bidangkuaso dio cukai jalan ekau tu.. kalu moto sin, ado ko bayo cukai ket mesia?
3. kastam - mmg ada hak, psl moto mesia, moto lempeng semua ado bayo cukai gomen, cukai jualan cukai impot baru layak pakai plet mesia... moto obersea ado bayo cukai po?

tukang jual moto obersea akan cakap semuo ok kalu dokumen cukup.. tentang moto mungkin doc cukup.. tp ekau tanyo lik, sapo yg bawa moto tu? Moto kito ado insuran ket mesia, tp bilo nk poi Hatyai, ngapo keno boli insuran lain?

Depa cakap, org lain pakai ok aje.. samo laa ekau langgar trapik light, kalu xdo polis tggu dopan tu kiro selamat la.. tp kalu ado polis tontu ekau kono saman kan?

Last sekali, ekau bayangkan laa dongan pelancung.. diarog dtg mesia ni camne pun ada had kan.. camne pun kena balik jugak. So, moto obersea ni pun kena laa balik gak...cuma dio xnk balik pasal owner dio org mesia hehehe...

Panjang bobonar laaa.. kesimpulannya.. moto obersea tu hak obersea, mmg kito leh beli, tp kito xkan dpt hak "mutlak" selagi tak tukar ic dio ke mesia.. Tapi duit masing2.. ongkos sendri. Pado eden kalu nk gamble takat below 5k (pado yg ado duit lebih tu) boleh laa.. sodap pakai kojap, kalu kono sita pun lopeih tu tak laa rugi sgt takad 5k ajo (tp pado den rugi bosar tu). Tp kalu nk invest lebih 10k untuk moto obersea ni pado den tak berbaloi. Tu pendapat den, yg poket tak tebal...kais pagi makan pagi ajo....

salam.. harap xdo yg teraso...
p/s..adik den yg koje kastam pun cakap benda yg sama...
Maaf dato', den cubo btulkn cket, polis ado hak sbb semua peruntkn undg2 dgunapakai.. Cuma mungkin sbb pengetahuan n amalan member (polis) malas @ tak nk byk keja pasal penguatkuasaan undang2 ni.. Sekadar pendapat n ilmu yg ada, kalau tsilap harap d betulkn.

gilababan

Posts : 1331
Join date : 19/01/2010
Age : 37
Location : North Pole, Uganda

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by furqaan on Wed 3 Nov - 11:18

Terharu pagi ni ... Ilmiah sungguh ...

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by jimf on Wed 3 Nov - 11:21

gilababan wrote:Maaf dato', den cubo btulkn cket, polis ado hak sbb semua peruntkn undg2 dgunapakai.. Cuma mungkin sbb pengetahuan n amalan member (polis) malas @ tak nk byk keja pasal penguatkuasaan undang2 ni.. Sekadar pendapat n ilmu yg ada, kalau tsilap harap d betulkn.

maaf baban...
maksud den bukan xde hak... cuma "priority" lebih pada kalu xdo lesen, xdo documen lengkap gitu laa...
depa mmg bole saman sebab mmg betul polis punyo peruntukan utk laksanakan semuo undang2...
cuma bab "sita" selalu dilakukan dgn kerjasama kastam..
tang kastam ni depa x peduli ko ada lesen ke xde lesen ke.. ada rtax ke xde..
asal moto xde cukai impot/gomen..depa ada hak sita...

tu maksud den.. maaf yooo.. jgn saman den...

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Raziskov on Wed 3 Nov - 11:23

esok malam nak TTS tak?
malam gayo tu...Very Happy
silo bantu...

sekian

Raziskov

Posts : 4418
Join date : 23/01/2010
Age : 40
Location : Shah Alam - Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by mat zzr on Wed 3 Nov - 11:23

aku takde B full tak kena saman pun....












semasa aku naik skuter... What a Face

mat zzr

Posts : 8220
Join date : 20/01/2010
Age : 29

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by furqaan on Wed 3 Nov - 11:23

saman jer ....bonus 8 bulan buat apa ..

furqaan

Posts : 3089
Join date : 20/01/2010
Age : 78
Location : Port klang , Sungai petani , Senai laa pulak ..

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ariff908 on Wed 3 Nov - 11:27

Raziskov wrote:esok malam nak TTS tak?
malam gayo tu...Very Happy
silo bantu...

sekian

molek bonar la tuh...den pun pg esoknya nak balik ghayo

ariff908

Posts : 2041
Join date : 20/01/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:33

Raziskov wrote:esok malam nak TTS tak?
malam gayo tu...Very Happy
silo bantu...

sekian

esok malam? hari ni hari Rabu, esok malam, malam jumaat, malam kak Amm, TTS dah tukar hari ko? scratch harap bantuin....

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by jimf on Wed 3 Nov - 11:34

Raziskov wrote:esok malam nak TTS tak?
malam gayo tu...Very Happy
silo bantu...

sekian

esok bukan ko acara bunuh setan??... scratch

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:35

jimf wrote:
esok bukan ko acara bunuh setan??... scratch

bunuh setan yang samo ko? scratch harap bantuin

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Adik Kecil on Wed 3 Nov - 11:36

fuhhh...ilmiah sungguh coretan unckel jimf.....memang benar coretan tersebut...ada lagi penambahannya...tapi eden tanak coret kat sinilah...sapa sapa nak tau lebih sila pm ambo....

p/s:dari ambo yang pernah beli dan naik moto siam tahun 2000 siap eksiden patah tangan....moto honda rvf400 plet Q9504PTL (pattalung mari)....gambo eksiden ado kalu nak tgk mintak kat ein900

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:37

eddy_Gpang wrote:p/s: en kamal yang cakap kat aku...aku mana tau benda2 ni

abis tu, yang ko citer pasal nak tukar tayar tu, takkan ko tak tau pulop? scratch

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:38

Adik Kecil wrote:p/s:dari ambo yang pernah beli dan naik moto siam tahun 2000 siap eksiden patah tangan....moto honda rvf400 plet Q9504PTL (pattalung mari)....gambo eksiden ado kalu nak tgk mintak kat ein900

aper kena mengena dengan lesen antarabangsa? scratch

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by jimf on Wed 3 Nov - 11:40

ziex69 wrote:
jimf wrote:
esok bukan ko acara bunuh setan??... scratch

bunuh setan yang samo ko? scratch harap bantuin

mano leh samo...
jumlah setan 10,000 kali lebih dari sorang manusio..
jumlah malaikat lebih 100,000 kali lebih dari sekor setan...

tu yg best...xkan habis bunuh setan smpi kiamat...

eh..betoii ko figure tu... scratch

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Adik Kecil on Wed 3 Nov - 11:44

ziex69 wrote:
Adik Kecil wrote:p/s:dari ambo yang pernah beli dan naik moto siam tahun 2000 siap eksiden patah tangan....moto honda rvf400 plet Q9504PTL (pattalung mari)....gambo eksiden ado kalu nak tgk mintak kat ein900

aper kena mengena dengan lesen antarabangsa? scratch

takdo kena mengena dengan lesen antarabangsa...tapi ado kena mengeno dengan insuran bilo eksiden....kalu nak tau lebih lanjut....AMJAL SEKARANG..... Very Happy Very Happy Razz

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Raziskov on Wed 3 Nov - 11:44

jimf wrote:

mano leh samo...
jumlah setan 10,000 kali lebih dari sorang manusio..
jumlah malaikat lebih 100,000 kali lebih dari sekor setan...

tu yg best...xkan habis bunuh setan smpi kiamat...

eh..betoii ko figure tu... scratch

sekarang jugak den bunuh setannnnn....
banzaiiiiiii....

sekian

Raziskov

Posts : 4418
Join date : 23/01/2010
Age : 40
Location : Shah Alam - Melaka

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:45

Adik Kecil wrote:
takdo kena mengena dengan lesen antarabangsa...tapi ado kena mengeno dengan insuran bilo eksiden....kalu nak tau lebih lanjut....AMJAL SEKARANG..... Very Happy Very Happy Razz

apsal nak AMJAL SEKARANG? citerla kat sini....

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by gilababan on Wed 3 Nov - 11:46

Nak pg amjal kena ado lesen antarobangso tak?

gilababan

Posts : 1331
Join date : 19/01/2010
Age : 37
Location : North Pole, Uganda

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 11:48

gilababan wrote:Nak pg amjal kena ado lesen antarobangso tak?

tak perlu kot, cuma kena buat sommersault jer bila dah sampai nanti bounce

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by jimf on Wed 3 Nov - 11:48

Raziskov wrote:
jimf wrote:

mano leh samo...
jumlah setan 10,000 kali lebih dari sorang manusio..
jumlah malaikat lebih 100,000 kali lebih dari sekor setan...

tu yg best...xkan habis bunuh setan smpi kiamat...

eh..betoii ko figure tu... scratch

sekarang jugak den bunuh setannnnn....
banzaiiiiiii....

sekian

nti jgn lupo minta claim OT dongan manger redzman..
leh serbis R6 ekau yg berzaman tak gorak tu...

________________________________________________________________________________________
Kitaorang, kitaorang aje laa... kitaorang tak suka kacau lu orang, tapi kalu lu orang kacau kitaorang, kitaorang bawa diri kitaorang la... "We are the ZZRianz Family"

jimf

Posts : 10472
Join date : 20/01/2010
Age : 52

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by farislan on Wed 3 Nov - 11:57

Raziskov wrote:
jimf wrote:

mano leh samo...
jumlah setan 10,000 kali lebih dari sorang manusio..
jumlah malaikat lebih 100,000 kali lebih dari sekor setan...

tu yg best...xkan habis bunuh setan smpi kiamat...

eh..betoii ko figure tu... scratch

sekarang jugak den bunuh setannnnn....
banzaiiiiiii....

sekian

Keje bunoh setan ni pakej skali dgn keje2 pemerahan ko?

farislan

Posts : 722
Join date : 05/03/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Adik Kecil on Wed 3 Nov - 12:00

ziex69 wrote:
Adik Kecil wrote:
takdo kena mengena dengan lesen antarabangsa...tapi ado kena mengeno dengan insuran bilo eksiden....kalu nak tau lebih lanjut....AMJAL SEKARANG..... Very Happy Very Happy Razz

apsal nak AMJAL SEKARANG? citerla kat sini....


incik pot...ekau dengan eden buleh citer naik bas,lrt n komuter jer........tapi kalu nak tau jugak...amjalllll Razz

Adik Kecil

Posts : 1271
Join date : 17/02/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 12:01

farislan wrote:Keje bunoh setan ni pakej skali dgn keje2 pemerahan ko?

Betol ke keje bunoh setan ni pakej skali dgn keje2 pemerahan?

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by ziex69 on Wed 3 Nov - 12:02

Adik Kecil wrote:
ziex69 wrote:
Adik Kecil wrote:
takdo kena mengena dengan lesen antarabangsa...tapi ado kena mengeno dengan insuran bilo eksiden....kalu nak tau lebih lanjut....AMJAL SEKARANG..... Very Happy Very Happy Razz

apsal nak AMJAL SEKARANG? citerla kat sini....


incik pot...ekau dengan eden buleh citer naik bas,lrt n komuter jer........tapi kalu nak tau jugak...amjalllll Razz

Betol ke ekau dengan eden buleh citer naik bas,lrt n komuter jer........tapi kalu nak tau jugak...amjalllll ?

ziex69

Posts : 2398
Join date : 20/01/2010
Age : 28

View user profile

Back to top Go down

Re: Version 52 - Borak geng lempeng (2/11/2010)

Post by Sponsored content Today at 20:35


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 16 Previous  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 16  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum